.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدير كل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري
استقرار فن آوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي در مازندران
شمال نيوز : به روز رساني سند راهبردي استان، پياده سازي امنيت سيستم هاي اطلاعاتي، پيگيري data center استاني و توسعه خدمات دفاتر پيشخوان از برنامه مهم آتي اين دفتر است كه در دست پيگيري و يا اقدام قرار دارد.
استقرار فن آوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي در مازندران

 به گزارش شمال نيوز ، مدير كل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري در گفتگوي با سايت استانداري ضمن بيان اينكه در تهيه چشم انداز توسعه فناوري اطلاعات مازندران، از راهبردهاي كلان توسعه ملي و استاني بهره گرفته شده است، گفت: در افق چشم انداز، مازندران به قطب اقتصادي و صنايع پاك كشور تبديل خواهد شد كه گردشگري و فناوري اطلاعات در آن حرف اول را مي زنند. وي افزود: در حال حاضر اين دفتر بروزرسانی و اقدام در جهت پیاده سازی سند را در دستور کار خود دارد.

ابوذر قرباني ، راه اندازي و استقرار شبكه ارتباطي دولت در مازندران را يكي از فعاليت مهم دفتر، فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري ذكر كرد و بيان داشت: تحويل 60 خط ليزد به دستگاه هاي اجرايي داراي شبكه داخلي، اتصال شبكه دولت استان به تهران و كل كشور و استقرار نرم افزار مبادله نامه هاي الكترونيكي ونرم افزار كنترل پروژه هاي عمراني دربستر شبكه دولت وآموزش آن به دستگاه هاي اجرايي و استقرار سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت از جمله اقدامات انجام شده در اين بخش مي باشد.

وي خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ارتباط 61 دستگاه اجرايي با اين شبكه برقرار است كه تبادل نامه هاي آنها از طريق نرم افزار مبادله نامه هاي الكترونيكي دولت انجام مي شود.

مدير كل فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري با بيان اينكه در راستاي تحقق اهداف دولت الکترونيک، شبکه ارتباطي وزارت کشور با استانداري ها نصب و راه اندازي شد، اظهار داشت: کليه مکاتبات وزارت متبوع با استانداري ها و سازمان ها و واحدهاي تابعه و بلعکس از طريق شبکه ارتباطي VPN انجام مي پذيرد.

وي ادامه داد: با توجه به افزايش حجم اطلاعات رد و بدل شده مابين استانداري و وزارت کشور، پهناي باند اين ارتباط از 2 مگا بیت به 3 مگابیت افزايش يافت تا مبادله نامه هاي الکترونيکي با سرعت بيشتر و آسان تر صورت پذيرد.

قرباني يكي از اقدامات برجسته اين اداره طي چند ماه گذشته را افزايش پهنای باند کلیه فرمانداری های استان از Kb128 به Kb 256 و اتصالي بخشداري هاي جديد به VPN ، اعلام كرد و گفت: در اين مدت اتوماسیون اداری برای استانداری و کلیه فرمانداری های تابعه راه اندازی و بروزرساني گردید همچنين در حال حاضر 5 شهرداري(قائمشهر-ساري-بابل-آمل-بابلسر) به شبكه VPNوزارت كشور متصل مي باشند.

وي با تاكيد بر توسعه خدمات دفاتر پیشخوان خدمات دولت مازندران جهت ارائه خدمات سريع و آسان، عنوان كرد: در حال حاضر تعداد 275 دفتر در حوزه شهري و 610 دفتر (178 دفتر خصوصي+299 دفتر دولتي+133 دفتر جدید ) در حوزه روستايي دائر مي باشد.

وي افزود: در مجموع تعداد 885 دفتر در كل استان بوده كه نزدیک به بیش از 130خدمت الكترونيكي از شركت مخابرات استان ،پست ،پست بانك، اداره کل حمل و نقل و پايانه ها، سهام عدالت ، اداره کل جهاد كشاورزي و اداره کل صنعت ، معدن و تجارت و ... را ارائه می نماید.

مدير كل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري تصريح كرد: توسعه دفاتر پيشخوان خدمات دولت به تعداد 133 دفتر تاکنون در روستاهاي استان در راستاي عدم مهاجرت روستاييان به شهر و ایجاد فرصت های شغلی انجام شده است.

وي با اشاره به برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به صورت نيمه مكانيزه با پوشش بالاي 98 درصد در استان عنوان كرد: در آینده انتخابات به صورت تمام رایانه ای انجام خواهد شد.

قرباني با اشاره به اين مطلب كه براي اولين بار در كشور تعداد 30 دهياري استان به شبكه vpn وزارت كشور متصل شده است، خاطرنشان ساخت: جهت توسعه شبکه اينترانت استان , استانداري مازندران با همکاري شرکت مخابرات اقدامات مربوط به طرح اتصال فرمانداري ها و بخشداري هاي استان به شبکه وزارت کشور را انجام داد و در حال حاضر ارسال و دريافت نامه در کليه فرمانداري هاي و بخشداري ها از طريق شبکه پيام وزارت کشور به صورت الکترونيکي صورت مي پذيرد.

وي افزود: از پروزه هاي مهمي كه لازم است در سطح شهرداري ها انجام شود، شهر الكترونيك، شهروند الكترونيك است كه در برنامه قرار دارد.

مدير كل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري از ارتباط حداقل 30 دستگاه اجرايي ديگر به شبكه دولت در آينده نزديك خبر داد و اذعان كرد: به روز رساني سند راهبردي استان، پياده سازي امنيت سيستم هاي اطلاعاتي، پيگيري data center استاني و توسعه خدمات دفاتر پيشخوان از برنامه مهم آتي اين دفتر است كه در دست پيگيري و يا اقدام قرار دارد.

وي در پايان گفت: ضمن تشكر از كارشناسان دفتر فن آوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري، قابل درك است كه اين دفتر باتوجه به نقش حاكميتي كه دارد، لازم است تمام توان خود را در جهت پيشرو و توسعه فناوري اطلاعات در سطح استان بكار گيرد و از تمامي مديران دستگاه هاي اجرايي و كارشناسان در بخش هاي دولتي و خصوصي انتظار همكاري و ياري دارد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

میهمان 12 شهريور 1391
با سلام و تشکر از کلیه مهندسین فناوری اطلاعات وارتباطات و امنیت استانداری مازندران
مطالبی که توسط آقای قربانی اعلام شده از سری کارهای با ارزشی است که در زمان مدیر کلی جناب آقای مهندس طهماسبی انجام شده است حتی 70 نقطه DSLAM شبکه دولت دستگاههای اجرایی و وصل شدن شبکه های vpn دهیاریها و دفاتر پیشخوان دولت ، لذا آقای قربانی کاری که در طول تقریبا یک سال از خدمت خودشان انجام دادند اعلام نمایند ، آیا در طول یک سال کار به خصوصی انجام گرفت ...؟؟؟؟ صرفا انتخابات!!!!! که یک مساله عمومی کشوری است که باید انجام شود .
عادل 12 شهريور 1391
سلام
جناب آقای قربانی مدیر کل محترم
شماچطور به خودتون اجازه میدید عمل کرد مدیران گذشته را به عنوان عملکرد خودتان و مجموعه خود نسبت دهید . مشک آن است که خود ببوید / نه آنکه .......
اشنا 12 شهريور 1391
1توانایی بخش خصوصی استان در بهره مندی از سامانه الکترونیک بیشتراز استانداری است چون برای استفاده از مبانی انقلاب مکرو الکترونیک یاجهان ارتباطات دچار ممیزی ومحدودیت نمی باشد 2اداره کل فن آوری فعلاکارخدمات راانجام می دهد3تحلیل محتوای عملکرد این اداره کل نشان میدهدکه نسبت به استانهای هم سطح خیلی عقب است4ازسخت افزارها ونرم افزارهای ازتاریخ گذشته وبادامنه محدود بهره مبردمثال-ازاتوماسیونی استفاده میکندکه برای ارسال مکاتبه فرایند زیادی راکاربر بایدطی کنددرصورتی که اتوماسیون فرزین مدرنتراست5ارتباط باواحدهای دیگر سلبی است نه ایجابی هیچ تلاشی برای فرهنگ سازی نداردمکاتباتی که باکاربران دارد برای اجرای برنامه ها تهدیدامیذه
محمد 12 شهريور 1391
اقای قربانی تولیاقت این پست رو نداری
برو کنار بذار اونایی که حقشونه بیان سر کار
نا شناس 13 شهريور 1391
مهندس قربانی از نیروهای ارزشی و صادق هستند همون آقایونی که خردند و بردند نظرات منفی میدن چون دستشون کوتاه شد
نا شناس 13 شهريور 1391
همین که آقای قربانی شرایط بد گذشته را بهبود دادند کار ارزنده ای است و الا همه میدونن دفتر تخریب شده فناوری اطلاعات استانداری(توسط مدیریت قبلی) درست کردنش کار سختیه
خدا به مهندس قربانی صبر بده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.